23 Aralık 2022 Cuma

GELECEĞİN MİMARLARI

        Öncelikle, biz Hz. Âdem ve Hz. Havva annemizin evlatlarıyız, bu dünyaya geçici bir süreliğine geldik. Burada var olduğumuz sürece hayırlı işlere girersek güzel bir yerde olacağız. Eğer biz dinimize bağlı şekilde okuyup vatana ve millete hayırlı bir insan olursak amacımıza kolayca ulaşabiliriz.

Okuyup kendini geliştirenler güzel bir meslek edinirler: doktorluk, polislik, veterinerlik, öğretmenlik… Ben bu yazımda öğretmenlikten bahsedeceğim.

Hepimizin okul yıllarımızda sevdiğimiz öğretmenlerimiz vardır. Tabii sevmek ya da sevmemek bize kalmış ama her öğretmen işini iyi yapar. Öğretmenlerin önemi büyüktür çünkü sonuçta öğrenmemizden gereken bilgileri öğreniriz. Ancak bir şey daha var: Şöyle ki öğretmenlik aslında çok başka bir boyuttur yani herhangi bir sorun olursa onu gidip öğretmenimize danışabiliriz.

Öğretmenler daha birçok müthiş özelliğe sahiptirler. O yüzden de önemli yerdedirler. Tavsiyeleriyle yolumuzu aydınlatır onlar. Yani öğretmenlerin öğrencilere çok büyük katkıları vardır. Belki de bu yüzden unutamıyoruz öğretmenlerimizi. Mesela ben ortaokuldaki Türkçe öğretmenimi unutamıyorum çünkü o, gerçekten çok iyi bir öğretmendi. Bütün erdemlere sahipti. Benim için ve en güzeli hem sempatik hem de komikti. Bir de bizler için sürekli tavsiye ve motivasyon konuşmaları yapardı. Bu yüzden yeri bende çok ayrı. Umarım bir gün tekrar görüşürüm öğretmenimle.

Unutamadığım bir diğer öğretmenim ise bizden asla umudunu kesmeyen, güler yüzlü ve şakacı bir kişiliğe sahip ilkokul öğretmenimdir.  Benim için ikisinin de yeri çok ayrıdır. Onları tekrar kucak dolusu sevgi ve saygıyla anıyorum. Aynı zamanda bu dünyadan göçüp gitmeden birer tohumu yeşerten şehit öğretmenlerimizi de saygıyla anıyorum.

Atatürk de "Öğretmenler, yeni nesli, cumhuriyetin fedakâr öğretmen ve eğitimcilerini, sizler yetiştireceksiniz ve yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır." diyerek öğretmenliğin önemini vurgulamıştır.

 

Ecesu SALİ

7/C

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder